De bergen in! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Eveline Sintnicolaas - WaarBenJij.nu De bergen in! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Eveline Sintnicolaas - WaarBenJij.nu

De bergen in!

Door: Eveline Sintnicolaas

Blijf op de hoogte en volg Eveline

28 Maart 2011 | Vietnam, Hanoi

Xin Chao!

Momenteel ben ik aan het bevriezen in Sapa. Nu jullie lekker in de zon op het terras zitten, heb ik zoveel mogelijk lagen aangetrokken en slaap ik onder 4 dekens. Na ruim 3 maanden in een korte broek te hebben gelopen is dit toch wel even wennen. Toen ik gister op de bus moest wachten, heb ik voor 1,5e twee truien gekocht op de rommelmarkt die letterlijk aan de 'snelweg' werd gehouden.
Het verkeer op de snelweg bestaat uit 90% scooters, 9% auto's en af en toe een verdwaalde fietser. Alles raast door elkaar heen en zonder toeter kan je hier beter niet aan deelnemen.
Afgelopen vrijdag heb ik afscheid van Koen genomen en ben ik naar Hanoi (Vietnam) gevlogen. Totaal verschillend vergeleken met Bangkok waar ik de dag daarvoor was. In het Hanoi was het koud en een stuk minder modern. Ik had een heel leuk hostel gevonden in het oude gedeelte van de stad. Een hele drukke buurt waar van alles te zien is en van alles verkocht wordt. De stoepen staan vol met geparkeerde scooters en de overgebleven lege plekken zijn ingenomen door eetstalletjes of schoenpoetsers. Het oversteken is een hele uitdaging; net alsof je je in een computerspel bevindt en alle scooters en auto's moet ontwijken. Ik moet zeggen dat ik er al best gevoel voor begin te krijgen!
Afgelopen weekend heb ik gegeten met een amerikaan die ik ontmoet had op het vliegveld en een Nederlandse vriend van hem en zijn Spaanse collega, Alberto. Zondag ben ik achterop de scooter gegaan bij Alberto en heeft hij mij een deel van Hanoi laten zien, oa het mausoleum. Maarliefst een uur in de rij gestaan om vervolgens 10 sec. te kijken naar Ho Chi Minh in een kist.
Gisteravond heb ik de nachtbus gepakt naar Sapa, waar ik dus nu ben. De natuur is hier onwijs mooi, vanuit mijn kamer kijk ik uit op de bergen en de rest van het landschap. Morgen trek ik mijn wandelschoenen aan en ga ik de natuur in en verschillende volksstammen bezoeken. Je ziet hier in dorp al verschillende hill-tribe people rondlopen in traditionele kleding. Het is alleen jammer dat het heel toeristisch is, want ze kunnen allemaal heel goed engels..

Haha er komt ineens heel hard ' I'm a barbiegirl' door de speakers. De jongen achter de bali wil mij hierop een dansje leren...help!

Oef ik ben er onderuit gekomen!
Mijn laatste week met Koen was trouwens heel chill. We zijn in Vang Vieng gebleven, dat bekend staat om het 'tuben'. In een tube de rivier af en jezelf bij alle primitief gemaakte barretjes naar binnen trekken. Het is eigenlijk best bizar; de omgeving is heel mooi en peacefull en dan heb je ineens een groep toeristen, harde muziek, en een rivier vol gebouwd met barretjes. Het weer was top, strakblauwe lucht en zon! Het chillste is als je in jouw band gaat zitten en je laat meevoeren door de stroom en dan wordt er vanuit een bar een touw gegooid en wordt je daar naar binnen getrokken.
We hebben ook een dag scooters gehuurd en rondgetourd over het platteland. Dat was wel echt gaaf!! Ik heb koen nog een modderdouche gegeven: ik kwam vast te zitten met mijn scooter in de modder en slipte weg, maar ik bleef perongeluk gas geven...Toen hoorde ik ineens koen in paniek roepen; Eef, eeeeef STOPP! Haha toen ik achterom keek, zat Koen daar op zijn scooter helemaal onder de modder. Het zat op zijn gezicht, op z'n bril, zijn t-shirt zat ook helemaal onder de spetters... Het was zo'n mooi gezicht! Hij keek ook een beetje hopeloos. Ja dat was mijn revanche. De dag daarvoor was hij namelijk de camera verloren. Ik heb inmiddels al wel een nieuwe van hem gekregen:)

Oke dit was het weer! Ze kennen hier trouwens niet zoiets als een centrale verwarming, dus zit verkleumd achter de computer...

x

  • 29 Maart 2011 - 05:07

    Britt:

    Superrrr vet eef!!!!! wat gaat de tijd snel, is alweer een maand geleden dat we in surfers zaten!! geniet ervan!! X

  • 05 April 2011 - 08:36

    Simone:

    haha ik zie koen al zitten, goed werk eef!
    ga je vanmiddag even een mail sturen!!

    dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

De wereld rond!

Recente Reisverslagen:

04 Juni 2011

Het is voorbij...

09 Mei 2011

Can Tho

14 April 2011

Vietnam

28 Maart 2011

De bergen in!

28 Maart 2011

De bergen in!
Eveline

Actief sinds 02 Okt. 2010
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 37529

Voorgaande reizen:

21 Oktober 2010 - 06 Juni 2011

De wereld rond!

Landen bezocht: